انواع رنگ روغن ( کلیک نمایید)
جمعه 17 خرداد 1392

به نام خدا

در این بخش قصد دارم فهرستی از لوازم مورد نیاز " تکنیک رنگ روغن"  در اختیار شما قرار دهم ، بنابراین  تاریخچه ، مواد تشکیل دهنده و سایر مطالب آکادمیک را در فرصت و عنوانی دیگر شرح خواهم داد .

اکثر هنرجویان عزیز جهت تهیه لوازم در بازاری پر از نامها و برندها دچار سردرگمی هستند امیدوارم این مطالب راهگشا باشد. برخی از محصولات و لوازم معرفی شده در این متن مناسب حرفه ایی تر ها نیز خواهد بود .

"رنگ روغن"

برند winsor & winton نامی آشنا برای هنرمندان نقاش است.

winton oil color:

رنگهایی بسیار مناسب جهت نقاشی رنگ روغن است ، اما در صورت بالا بودن قیمت آن میتوانید  تنها بعضی از رنگها را از این مارک تهیه نمایید .

مانند رنگ سفید تیتانیوم به دلیل نیاز به پوشانندگی بالا و یا قرمز cadmium red deep hue چرا که مارکهای ایرانی این رنگ نزدیک به رنگ مایه واقعی نیستند .

این گروه رنگی وینزور 47 رنگ دارد که در تیوپهای 37ml و 200 ml تولید میشوند .البته لزومی ندارد کلیه رنگها را تهیه نمایید شما میتوانید براساس نظر استاد مربوطه برخی از این رنگها را تهیه نمایید .

" artist oil color":

 گروه دیگری از رنگهای روغن کمپانی وینزور T، رنگهای آرتیست است که قطعا مناسب حرفه ایی تر هاست البته چارتی از رنگهای خاص را  شامل میشود  که شاید یک تازه کار را نیز در بهبود کارش یاری نماید .

119 رنگ این محصول در تیوپهای 37ml  و برخی از این رنگها در تیوپهای 200 ml نیز تولید میگردند .

برندهایی مانند classico  ، louvre و ... در اندازه های مختلف در بازار موجودند و مارک ایرانی وستا نیز معمولا در کارگاه های آموزشی کاربرد دارد .

انتخاب برند مناسب قطعا می بایست با مشورت استاد مربوطه باشد اما من مارک وینزور و برخی رنگهای کلاسیکو را پیشنهاد میکنم البته در صورت بالا بودن هزینه در بین مارکهای ایرانی میتوانید از رنگها ی وستا نیز استفاده نمایید .

و اما از بین شماره های مختلف هر گروه از رنگها کدام یک مورد نیاز است ؟

داشتن سه رنگ اصلی ،( تشخیص سه رنگ اصلی نیز مهم است ) ، رنگها ی ثانویه ( طبق "دایره رنگ ایتن" ) و دو رنگ کمکی سیاه سفید بسیار مناسب است .

در صورتیکه برای شروع  قصد تهیه رنگهای دیگری را نیز دارید از تنوع یا واریاسیونهای رنگهای اصلی شروع نمایید به عنوان مثال انواع قرمز ها ، انواع آبی ها ، انواع زرد ها .

در آموزشگاه نقاش باشی هر هنرجو لیست کاملی از رنگها را دریافت مینماید که برخی از آنها اجباری برخی نیز اختیاری است .

ادمه دارد